dijous, 12 de novembre del 2009

Indefensos (a la via pública)

Avui he comprovat en la meva pell com n'estem d'indefensos davant el poder, davant les autoritats. Resulta que la grua municipal, a requiriment —suposo— d'un ciutadà que havia aparcat el seu vehicle massa a prop del meu i no podia sortir, se m'ha endut el cotxe al dipòsit municipal. El meu cotxe estava ben aparcat, al carrer, en una zona de pagament lliure, des de feia quatre dies i mig. Però vet aquí que algun cretí va amorrar el seu cotxe al meu i, al seu torn, un altre cretí devia fer el mateix, de manera que a l'hora de sortir, el primer cretí no podia treure el cotxe perquè estava encaixonat. La culpa no era pas meva, sinó seva, per no guardar les distàncies entre vehicles estacionats a la via pública, i de l'altre cretí (el segon), que va fer el mateix, això és, amorrar el seu cotxe al del davant per guanyar espai.

Però qui ha pagat les conseqüències de tant de cretinisme urbà he estat jo: indignació, nervis, presses, reclamacions amunt i avall, trucades, una sensació enorme d'importència i... 143,25 euros per poder recuperar el cotxe, a més d'una multa ( jo, la víctima) de 100 euros per "impedir que un cotxe ben aparcat" pogués moure's. És increïble com no pots estar tranquil ni tan sols complint les ordenances municipals. Un dia es presenta la grua muncipal i se t'emporta el vehicle en qüestió de segons. I aleshores els problemes són teus per demostrar que el tenies ben aparcat. Ells no cal que demostrin res, però tu sí.... Definitivament estem indefensos davant les autoritats. Un policia diu que t'ha vist parlant pel mòbil o li ha semblat que no portaves el cinturó posat o decideix àrbitràriament que la grua s'endugui el teu vehicle perquè i ja has begut oli. La presumpció de civisme no existeix a les nostres ciutats. Et veus obligat a demostrar que ets cívic, que compleixes les normes i que aparques correctament el teu vehicle, quan hauria de ser al revés: les autoritats, per poder-te sancionar, haurien de demostrar que has incomplert una norma i que ets un incívic. Però en aquest país nostre tot funciona a l'inrevés, i així ens van les coses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada